Friday, October 2, 2009

Z U B A I D A H

Di hari yang indah ini, ku selitkan sesuatu dari seseorang yang mungkin sedang memandang atau memantauku dari jauh. Atau mungkin sedang cuba menerjah ke ruang sepi seorang wanita. Kepada seseorang itu, terima kasih untuk sesuatu yang indah ini.

Z U B A I D A H

Zalimkah aku,
pabila aku melambai hati mu,
disaat kau masih mengingati detik itu.


Utamakah aku,
di mata dan di hatimu,
sedangkan aku masih berpimpin jejari halus,
pastinya bukan kamu.


Bahagiakah kau,
dengan meratapi detik itu, sedangkan sehiris hati tersedia buat mu,
untuk kau huni.


Alphakah kita,
yang sering melempar senyum dan pengharapan,
sedangkan itu umpama mimpi,
yang akan pergi seiring dengan mentari.


Istikomahkah kita,
dalam pertalian ini, sedangkan rasa jiwa mula mencengkam bisa,
bakal terubatkah ia.


Dapatkah aku,
menggapai impian,
sedangkan engkau kekadang jauh tidak terucap,
dekatnya mengundang tangis.


Aduhai,
tercapaikah impian,
sedangkan kesemuanya masih di awangan tanpa kepastian,
atau itu igauan.


Haruskah aku,
menerjah hati sepi insan,
sedangkan ada insan lain yang mungkin kesepian,
dimanakah aku.

No comments: