Wednesday, December 9, 2009

Mimpi Di Dalam Mimpi

Unggas dan burung bersiul keriangan,
Tanda pesta mula menampakkan rupa,
Menari dan menyanyi semahu mahunya,
Sedangkan aku di sini memendam rasa.

Meriahnya pesta beraja di mata,
Melirik ke segenap ruang dan tika,
Aku kah yang bungkam di dalam keresahan,
Menanti bulan jatuh ke riba?
Sedangkan mentari merubah rasa,
Menahan bulan dari ikut serta.
Mencantas punggok yang setia di sana.

Aku yang teguh menanti di sini,
Hanya ada linangan airmata,
Ingin bersuara tidak berupaya,
Ingin bersua tiada acara,
Bertemu di alam maya,
Memintal kenangan di alam mimpi,
Sedangkan kasihku jauh di alam realiti.

Sedang aku menganyam impian,
Juga benang benang harapan,
Aku kadang tidak tahan emosi,
Walau aku sudah menjangkakan semua ini,
Adakah kita di hadapan sana?
Untuk ku hirup manisnya janji,
Sedangkan perjalanan tak terhitung peri,
Aku akan tetap setia menanti di sini,
Umpama mimpi di dalam mimpi!

Zu ‘De Mafia Mom

No comments: