Tuesday, May 15, 2007

Abang.....

Abangku sayang…..
Indahnya cahaya bulan itu
Inginku gapai tangan tak sampai
Inginku peluk hatiku remuk
Inginku terbang tinggi abang
Seperti unggas-unggas berterbangan
Namun helaian sayapku
Gugur satu persatu
Hajatku tidak kesampaian

Abangku sayang…..
Telahku terokai laluan paling sukar
Telahku belai derita yang lara
Telahku pamerkan ketabahan seorang srikandi
Telahku rasai sebuah daerah kegagalan yang nyata
Kita kah itu?…..

Abangku sayang…..
Air sungai itu persis airmataku
Yang tidak pernah berhenti mengalir abang

Abangku sayang…..
Apabila impian menjadi hancur
Apabila harapan menjadi lebur
Segalanya bercelaru bertambah pilu
Ku sika butir-butir jernih dikelopak mataku
Ku kuatkan semangat
Ku bulatkan tekad
…..Aku harus tabah
Harus jadi gigih
Harus jadi kuat

…..Walaupun…..
Hatiku berkata
“KUATKAH AKU?”…..
“MAMPUKAH AKU?”…..
Tapi hakikat sebuah kehidupan mesti diteruskan jua
Demi ANAK-ANAK…..
Kerana mereka darahku masih mengalir ditubuh
Kerana mereka aku bangkit berdiri
Kerana mereka aku kentalkan semangat
Kerana mereka aku tulikan telinga
Kerana mereka aku butakan mata
Demi mencari sesuap nasi yang halal
Demi putera-puteraku

Zu 'De Mafia Mom

No comments: