Tuesday, May 15, 2007

Di Kejauhan Ini

Dikejauhan ini…….
Aku termenung dijendela
Merenung kepulan-kepulan awan
Yang berarak pergi…..

Abang…..
Kasihku padamu tidak pernah pudar
Dan tidak pernah ternoda
Tidak ku gentar badai melanda
Tidak ku gusar apa-apa

Tetapi abang….
Secara tiba-tiba
Ku lihat langit menjadi mendung
Kepulan-kepulan awan yang putih telah hilang

Ya Allah abang…..
Mengapa langit menjadi kelam
Sekelam-kelamnya abang….
Abanggggggg…..
Dimana dikau abang
Aku takut bang
Aku gusar bang
Aku sunyi bang
Ku toleh ke kiri…..
ku toleh ke kanan…..
…..Dikau tiada…..

Ku laungkan namamu bang
Ku mencarimu melata
Tapi tak ku jumpa…..
Terasa dunia seakan hilang serinya

Abang…..
Andai abang intai isihati ku
Nescaya abang hanya akan jumpa
Kasihku padamu semata
Tidak pernah terbagi dua
Andai abang kerling ke danau fikiranku
Nescaya abang hanya akan jumpa
Ingatanku hanya padamu

Sesungguhnya kini
Aku derita tanpamu abang

Zu 'De Mafia Mom

No comments: