Tuesday, May 15, 2007

Adilkah.....

Adilkah…..
Dia sentiasa menang
Aku? Sentiasa kalah

Adilkah…..
Dia sentiasa senang
Aku? Sentiasa susah

Adilkah…..
Dia sentiasa dapat yang terbaik
Aku? Sentiasa terbalik

Adilkah…..
Dia sentiasa dipuja
Aku? Sentiasa tercabar

Adilkah…..
Dia sentiasa diselubungi sinar
Aku? Sentiasa menyuluh walaupun didalam terang

Adilkah…..
Adilkah…..
Adilkah…..

Inikah rupanya dunia
Penuh dengan pancaroba
Aku? Haruskah aku mengalah
Hanya kerana sentiasa dibayangi oleh dia?
Rupanya, airmataku tidak berharga
Pengorbananku tidak apa apa cuma
Tatkala hidupku hampir tinggal sisa
Apa yang aku ada?

Ya tuhan
Berikan aku kekuatan
Berikan aku ketabahan
Berikan aku kebahagiaan
Agar jalanku lebih bererti
Agar jalanku lebih bermakna
Akan ku harungi jalanku ini
Akan ku harungi setiap yang mendatang
Semoga hari ini menjanjikan perubahan
Semoga hari ini menjanjikan perubahan
Semoga hari ini menjanjikan perubahan
Amin ya rabbil allamin

Zu 'De Mafia Mom

No comments: